duminică, 9 februarie 2020

Operator regional al Serviciului Public de Salubrizare S.C. HIDRO-SAL COM S.R.L.



Istoricul gestionarii serviciului public de salubrizare de catre operatorul 


SC HIDRO-SAL COM SRL

În anul 2003 a fost înființat operatorul serviciului public de salubrizare S.C . HIDRO-SAL COM S.R.L. de către Unitatea Adiministrativ Teritorială Prejmer, din Județul Brașov pentru a satisfice nevoia unui operator al Serviciului Public de Salubrizare.
Vizunea echipei de implementare a fost de a crea un management integrat al deșeurilor și extinderea zonei de competență.
Planul de dezvoltare a operatorului S.C. HIDRO-SAL COM S.R.L. a fost demarat în anul 2007 când au fost accesate finanțări nerambursabile pentru achiziționarea de echipamente și utilaje pentru Colectarea
Selectivă a Deșeurilor.
Asociația de Dezvoltare Intercomunitară ”INTERSAL” a fost fondată de către UAT Prejmer, în asociere cu alte patru UAT-uri, având scopul de a accesa finanțări neramburasabile pentru dezvoltarea Serviciului Public de Salubrizare în toată aria ADI.
În urma accesării de fonduri PHARE în anul 2009 a fost construită Stația de Sortare Prejmer, Stația de Transfer Prejmer și Platforma de Gunoi de Grajd, au fost achiziționate Autogunoiere Compactoare, Autospecială Abroll și Recipienți Europubele și Eurocontainere pentru colectarea deșeurilor.

Prin Tratatul de Aderare la Uniunea Europeană, România şi-a asumat obligaţii care implică investiţii importante în infrastructura aferentă serviciilor de salubritate (denumite în cele ce urmează „Serviciile").
Din studiile efectuate la nivelul fiecărei unităti administrativ teritoriale, rezultă cu claritate că, pentru buna funcționare a Serviciilor şi pentru ca Serviciile să îndeplinească condițille de funcționare prevăzute de legislaţia în vigoare şi de angajamentele asumate de România în procesul de aderare la Uniunea Europeană, este necesară implementarea şi operarea unui sistem integrat de management al deşeurilor, eficient din punct de vedere ecologic şi economic, conform cu prevederile legislaţiei naţionale şi comunitare în domeniul gestiunii deşeurilor.

Procesul de regionalizare reprezintă un element esenţial în vederea atingerii obiectivelor ambitioase de investiţii.

UAT-urile asociate în A.D.I . INTERSAL își exprimă voinţa de a coopera şi de a se asocia în conformitate cu prevederile Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001 republicată, ale Legii serviciilor comunitare de utilități publice nr. 51/2006, ale Legii serviciului de salubrizare a localităţilor nr. 101/2006 şi ale Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, in cadrul Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară ”INTERSAL" în scopul de a implementa şi opera în comun prin intermediul Operatorului Public Regional SC HIDRO-SAL COM SRL.


În cadrul operatorului regional HIDRO-SAL COM SRL, la nivelul anului 2017 a fost implementată Ordonanța de Guvern nr.109/2011 cu privire la Guvernanța Corporativă a întreprinderilor publice.
În consecință Consiliul de Administrație și directoratul HIDRO-SAL COM SRL și-au asumat atingerea indicatorilor de performanță economici și specifici activității de salubrizare.
În conformitate cu Ordonanța de Guvern 74/2018 și cu Legea 31/2018 operatorul a implementat începând cu 01.01.2019:

- taxa de salubrizare în beneficiul comunității, debitată de către UAT persoanelor fizice beneficiare ale serviciului public de salubrizare și decontată lunar operatorului;

-  principiul ”plătește pentru cât arunci” raportat la frecvență și volum;

-  tarif diferențiat sub formă de penalitate pentru persoanele juridice care nu colectează deșeurile separat și/sau nu predau deșeurile reciclabile operatorului HIDRO-SAL COM;

- tarif fundamentat separat pentru deșeurile din construcții și deșeurile vegetale;

- tarif fundamentat separat pentru sortarea deșeurilor;

Pentru atingerea indicatorilor de performanță specifici serviciului public de salubrizare prevăzuți în Ordonanța de Guvern nr.74/2018 operatorul HIDRO-SAL COM SRL a elaborat  Planul de Management – Strategia de dezvoltare durabilă și funcționare performantă a serviciului public de salubrizare în aria de competență A.D.I.  INTERSAL.

Un comentariu: